Smörgåsmästaren
Utveckla kundupplevelsen i café och restaurangbranschen
Denna utbildning är för dig som vill hänga med i de nya smörgåstrenderna, samtidigt som du lär dig hur du ökar kundtillströmningen och förbättrar kundernas upplevelser.
Du får mångsidiga verktyg som hjälper dig att bygga upp ditt brand. Vi jobbar klimatmedvetet med lokala råvaror, inhemska charkvaror och vegetariska/veganska alternativ.
För att optimera din fortbildning bygger vi upp programmet tillsammans med nordiska inspiratörer, regionens näringsliv och Optimas föreläsare med passion för mat.
Utbildningen består av följande examensdelar:
- Tillverkning av smörgåstårtor och cocktailbitar som är en del av yrkesexamen inom bageribranschen
- Arbete som cafésakkunnig som är en del av yrkesexamen i kundservice på restaurang
- Att fungera som arbetsplatshandledare som är en del av yrkesexamen inom bageribranschen
- Utveckling av kundupplevelser och tjänstedesign som är en del av yrkesexamen i affärsverksamhet
Utbildningen sker via läroavtal så, arbetet och studier går hand i hand. Totalt omfattar utbildningen 155 kompetenspoäng. Efter avlagda yrkesprov erhåller den studerande ett intyg över utbildningen och får delexamensbetyg.
Utbildare: Bjarni Freysteinsson, Liselott Wiik, Kerstin Ström och inslag av nordiska föreläsare.
Plats: Optima, Trädgårdsgatan 30, Jakobstad
Start: Oktober 2020 Utbildning beräknas ta 1,5 år, enligt individuell plan
Avgift: 95€ (moms 0%)
Info och anmälan:
Kerstin Ström
tfn. 044 721 5307
kerstin.strom@optimaedu.fi