Moderna arbetsverktyg inom IT, försäljning och marknadsföring
I en alltmer föränderlig och snabbgående värld behöver vi ständigt uppdateras i arbetsverktyg och arbetsmetoder som kan hjälpa oss tidseffektivera och hålla ångan uppe.
I vårt kursutbud hittar du allt från datasäkerhet till varumärkesutveckling och agila arbetsmetoder. Våra kursledare är själva företagare inom sin bransch eller jobbar till vardags med det område de lär ut.
Kurserna är teoretiska med ett stort fokus på användarvänlighet. Du och dina medarbetare får konkreta verktyg att ta med er i arbetsvardagen för att förbättra och utveckla ert företag eller er organisation.
Varför?
Personalen är den allra viktigaste resursen på en arbetsplats och deras kompetens behöver utvecklas kontinuerligt för att företaget ska kunna effektivisera arbetsprocesserna och för att kunna få användning av individens fulla potential.
Fortlöpande uppdatering av kompetensen ger större utvecklingsmöjligheter!
Fördelar
Genom att kontinuerligt vidareutbilda medarbetare med vårt kursutbud kan ni bl.a:
- Öka engagemanget hos era medarbetare
- Effektivisera arbetsprocesser
- Hitta nya vägar att utveckla företaget
Mervärde
Våra kursledare är själva företagare inom sin bransch eller jobbar till vardags med det område de lär ut. Kurserna är teoretiska med ett stort fokus på användarvänlighet. Du och dina medarbetare får konkreta verktyg att ta med er i arbetsvardagen för att förbättra och utveckla ert företag eller er organisation.
Innehåll:
Ni väljer själva vilken kurs ni vill boka och finns inte den kursen ni önskar i vårt utbud hör ni av er så ser vi till att ni får det ni vill ha!
Exempel på ämnesområden och kurser inom OptimaPlus moderna arbetsverktyg:
- Datasäkerhet för alla
- Arbeta smartare med O365
- Grunderna‑, samt fördjupad kurs i Excel
- Teams användarskolningar
- Agila arbetssätt och metoder
- Branding & Varumärkesutveckling
- Marknadsföring och försäljning på sociala medier
- Praktisk förhandlingsteknik och försäljningsledning
- Kundbemötande och kundservice
- Kommunikation och människomöten
- Cirkulär ekonomi
- Ledarskap och team
- Projektledning och projektarbete
- Affärssystem
- HR:s arbetsportfölj
Låter upplägget och programmet med OptimaPlus moderna arbetsverktyg som ett intressant alternativ till just ert företag? Vill ni höra mera och få mera information om hur upplägget skulle skräddarsys just för er? Tveka inte i så fall, ta kontakt så ordnar vi ett möte och berättar mera!
Roland Snellman
roland.snellman@optimaedu.fi
0447 215 392